آ

  • آزمون چندگزینه ای آموزش استراتژی های مورد نیاز آزمون سرنوشت ساز به دانش آموزان دبیرستانی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 7-24]

  • آزمون زبان انگلیسی آموزش استراتژی های مورد نیاز آزمون سرنوشت ساز به دانش آموزان دبیرستانی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 7-24]

  • آزمون نامیدن تصویر تفاوت‌های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهمیت آن در آموزش زبان انگلیسی طبسی مفرد/غفارثمر/اکبری [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 147-162]

  • آلزایمر بررسی ارتباط بین پردازش عبارات اصطلاحی با قابلیت نظام شناختی‌اجرایی و پردازش معناشناختی در بیماران آلزایمر فارسی‌زبان* [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 7-25]

  • آموزش زبان انگلیسی تفاوت‌های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهمیت آن در آموزش زبان انگلیسی طبسی مفرد/غفارثمر/اکبری [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 147-162]

ا

  • اختیاری ‌بودن تبیین اختیاری‌بودن حرکت فعل در جملات پرسشی آری ‌ـ‌ نه در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 191-216]

  • ادب توصیف و تحلیل چند واژه مؤدبانه و کارکرد آنها در زبان فارسی در چارچوب نظریه ادب براون و لوینسون- خدایی مقدم/الیاسی/شریفی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 25-53]

  • ارائه علمی فارسی «این نکته ای که من می خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه‌های علمی فارسی [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 79-103]

  • ارزیابی منابع آموزشی ارزیابی کلی کتاب "پراسپکت دو" از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 7-32]

  • استراتژی های ادب توصیف و تحلیل چند واژه مؤدبانه و کارکرد آنها در زبان فارسی در چارچوب نظریه ادب براون و لوینسون- خدایی مقدم/الیاسی/شریفی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 25-53]

  • استراتژی های مورد نیاز آزمون آموزش استراتژی های مورد نیاز آزمون سرنوشت ساز به دانش آموزان دبیرستانی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 7-24]

  • استعاره مفهومی مقوله‌های شعاعی اندام‌های حوزه سر: بررسی‌ای شناختی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 87-109]

  • اسم بررسی مقوله های تصریفی اسم در بلوچی سرحدّی گرنچین [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 79-111]

  • اشتراک معنی اشتقاق اکبر در العین و مقاییس اللغه [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 139-161]

  • اشتقاق اکبر اشتقاق اکبر در العین و مقاییس اللغه [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 139-161]

  • العین اشتقاق اکبر در العین و مقاییس اللغه [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 139-161]

ب

  • بافت 1. مقدمه توصیف و تحلیل چند واژه مؤدبانه و کارکرد آنها در زبان فارسی در چارچوب نظریه ادب براون و لوینسون- خدایی مقدم/الیاسی/شریفی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 25-53]

  • بلوچی سرحدّی بررسی مقوله های تصریفی اسم در بلوچی سرحدّی گرنچین [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 79-111]

  • بندهای موصولی بررسی جابجایی بند موصولی در زبان فارسی امروز براساس دستور کلام [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 59-85]

پ

  • پادسازه بررسی صوت شناختی ناحیه بسامدی پادسازه در خیشومی های زبان فارسی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 33-58]

  • پردازش اسم و فعل تفاوت‌های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهمیت آن در آموزش زبان انگلیسی طبسی مفرد/غفارثمر/اکبری [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 147-162]

  • پررنگ کردن نکات مهم «این نکته ای که من می خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه‌های علمی فارسی [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 79-103]

  • پیش­وند «پیش-» تحلیل معناشناسی پیش‌ وند پیش- در زبان فارسی: رویکرد زبان‌ شناسی شناختی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 137-166]

  • پیش‌گذاری فعل تبیین اختیاری‌بودن حرکت فعل در جملات پرسشی آری ‌ـ‌ نه در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 191-216]

  • پیکره «این نکته ای که من می خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه‌های علمی فارسی [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 79-103]

ت

  • تحصیلات تعامل نحو و زبانشناسی اجتماعی: تحلیلی جامعه‌شناختی بر کاربرد چند ساخت نحوی فارسی بر اساس نظریه تنوعات زبانی لباو/رضاپور [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 77-105]

  • تعجب‌واژه ساخت تعجبی در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 27-51]

  • تَنِش تحلیل روایی فرایند تشخیص در چارچوب نشانه – معناشناسی گفتمانی: مطالعۀ موردی "دسته گل" اثر چوبک [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 25-58]

  • توانایی های واجی درک منحنی های آهنگ در بیماران فارسی زبان مبتلا به زبان پریشی بروکا- رستمی/ آهنگر/ ساسان نژاد/میکده [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 55-76]

  • توجه‌به‌صورت تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه‌به‌صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 53-78]

ج

  • جابه­ جایی آزادانة فاعل و فعل رویکردی پادتقارنی به ضمیراندازی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 113-136]

  • جملات پرسشی آری ‌ـ‌ نه تبیین اختیاری‌بودن حرکت فعل در جملات پرسشی آری ‌ـ‌ نه در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 191-216]

  • جنسیت تعامل نحو و زبانشناسی اجتماعی: تحلیلی جامعه‌شناختی بر کاربرد چند ساخت نحوی فارسی بر اساس نظریه تنوعات زبانی لباو/رضاپور [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 77-105]

  • جنس دستوری بررسی مقوله های تصریفی اسم در بلوچی سرحدّی گرنچین [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 79-111]

چ

  • چندمعنایی تحلیل معناشناسی پیش‌ وند پیش- در زبان فارسی: رویکرد زبان‌ شناسی شناختی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 137-166]

ح

  • حالت بررسی مقوله های تصریفی اسم در بلوچی سرحدّی گرنچین [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 79-111]

خ

  • خیشومی بررسی صوت شناختی ناحیه بسامدی پادسازه در خیشومی های زبان فارسی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 33-58]

  • خود غیریت‌سازی در گفتمان سیاست خارجی محمدرضا پهلوی-اسدی/ساسانی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 7-24]

د

  • درک درک منحنی های آهنگ در بیماران فارسی زبان مبتلا به زبان پریشی بروکا- رستمی/ آهنگر/ ساسان نژاد/میکده [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 55-76]

  • دسته گل تحلیل روایی فرایند تشخیص در چارچوب نشانه – معناشناسی گفتمانی: مطالعۀ موردی "دسته گل" اثر چوبک [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 25-58]

  • دستور جمله بررسی جابجایی بند موصولی در زبان فارسی امروز براساس دستور کلام [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 59-85]

  • دستوری شدگی تکوا‌ژ تصر‌یفی «ی» و کارکرد آن در گذر تاریخی فارسی نو [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 163-179]

  • دستور کلام بررسی جابجایی بند موصولی در زبان فارسی امروز براساس دستور کلام [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 59-85]

  • دستور معترضه بررسی جابجایی بند موصولی در زبان فارسی امروز براساس دستور کلام [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 59-85]

  • دستور نقش و ارجاع صفت‌های ایستا و نا‌ایستا در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 59-78]

  • دستور نقش و ارجاع بررسی محمول های مکانی در زبان فارسی براساس دستور نقش و ارجاع/ رضایی- عظیم دخت [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 107-125]

  • دیگری غیریت‌سازی در گفتمان سیاست خارجی محمدرضا پهلوی-اسدی/ساسانی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 7-24]

ر

  • رساله ی «التوابع والزوابع» تحلیل سبک شناسی آماری بخشی از رساله ی «التوابع والزوابع» ابن شهید ورساله ی «الغفران» معرّی بر اساس معادله ی بوزیمان صدقی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 127-146]

  • رساله ی «الغفران» تحلیل سبک شناسی آماری بخشی از رساله ی «التوابع والزوابع» ابن شهید ورساله ی «الغفران» معرّی بر اساس معادله ی بوزیمان صدقی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 127-146]

  • ریشه شناسی یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف ؟ [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 105-120]

  • رفتن بررسی کارکرد فعل‌های «شدن» و «رفتن» در گویش‌های فارسی خراسان [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 167-190]

ز

  • زبان­شناسی شناختی تحلیل معناشناسی پیش‌ وند پیش- در زبان فارسی: رویکرد زبان‌ شناسی شناختی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 137-166]

  • زبان انگلیسی ارزیابی کلی کتاب "پراسپکت دو" از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 7-32]

  • زبان پریشی بروکا درک منحنی های آهنگ در بیماران فارسی زبان مبتلا به زبان پریشی بروکا- رستمی/ آهنگر/ ساسان نژاد/میکده [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 55-76]

  • زبان فارسی درک منحنی های آهنگ در بیماران فارسی زبان مبتلا به زبان پریشی بروکا- رستمی/ آهنگر/ ساسان نژاد/میکده [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 55-76]

س

  • ساختار معنی بررسی مجاز در زبان فارسی بر مبنای نظریه ی مفاهیم واژگانی و الگوهای شناختی [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 151-176]

  • ساختارهای واژه-دستور «این نکته ای که من می خوام اینجا دقت کنید»: برجسته کردن نکات مهم در ارائه‌های علمی فارسی [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 79-103]

  • ساخت اسنادی تعامل نحو و زبانشناسی اجتماعی: تحلیلی جامعه‌شناختی بر کاربرد چند ساخت نحوی فارسی بر اساس نظریه تنوعات زبانی لباو/رضاپور [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 77-105]

  • ساخت تعجبی ساخت تعجبی در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 27-51]

  • سیاست خارجی ایران غیریت‌سازی در گفتمان سیاست خارجی محمدرضا پهلوی-اسدی/ساسانی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 7-24]

  • سیالیت ساختاری بررسی جابجایی بند موصولی در زبان فارسی امروز براساس دستور کلام [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 59-85]

  • سبک شناسی تحلیل سبک شناسی آماری بخشی از رساله ی «التوابع والزوابع» ابن شهید ورساله ی «الغفران» معرّی بر اساس معادله ی بوزیمان صدقی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 127-146]

  • سطح مهارت زبانی یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف ؟ [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 105-120]

  • سطوح پردازش لغت تفاوت‌های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهمیت آن در آموزش زبان انگلیسی طبسی مفرد/غفارثمر/اکبری [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 147-162]

ش

  • شبکة شعاعی تحلیل معناشناسی پیش‌ وند پیش- در زبان فارسی: رویکرد زبان‌ شناسی شناختی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 137-166]

  • شخصیت­ بخشی تحلیل روایی فرایند تشخیص در چارچوب نشانه – معناشناسی گفتمانی: مطالعۀ موردی "دسته گل" اثر چوبک [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 25-58]

  • شدت بررسی صوت شناختی ناحیه بسامدی پادسازه در خیشومی های زبان فارسی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 33-58]

  • شدن بررسی کارکرد فعل‌های «شدن» و «رفتن» در گویش‌های فارسی خراسان [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 167-190]

  • شمار بررسی مقوله های تصریفی اسم در بلوچی سرحدّی گرنچین [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 79-111]

ص

  • صفت ایستا صفت‌های ایستا و نا‌ایستا در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 59-78]

  • صفت نا‌ایستا صفت‌های ایستا و نا‌ایستا در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 59-78]

ض

  • ضمیراندازی رویکردی پادتقارنی به ضمیراندازی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 113-136]

  • ضمیر فاعلی پنهان رویکردی پادتقارنی به ضمیراندازی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 113-136]

ط

  • طبقه اجتماعی تعامل نحو و زبانشناسی اجتماعی: تحلیلی جامعه‌شناختی بر کاربرد چند ساخت نحوی فارسی بر اساس نظریه تنوعات زبانی لباو/رضاپور [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 77-105]

  • طیف LPC بررسی صوت شناختی ناحیه بسامدی پادسازه در خیشومی های زبان فارسی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 33-58]

ظ

  • ظرفیت معنایی بررسی محمول های مکانی در زبان فارسی براساس دستور نقش و ارجاع/ رضایی- عظیم دخت [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 107-125]

ع

  • علاقه مقوله‌های شعاعی اندام‌های حوزه سر: بررسی‌ای شناختی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 87-109]

غ

  • غیریت‌سازی غیریت‌سازی در گفتمان سیاست خارجی محمدرضا پهلوی-اسدی/ساسانی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 7-24]

ف

  • فارسی نو تکوا‌ژ تصر‌یفی «ی» و کارکرد آن در گذر تاریخی فارسی نو [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 163-179]

  • فاعل پس ­فعلی رویکردی پادتقارنی به ضمیراندازی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 113-136]

  • فاعل پیش­ فعلی رویکردی پادتقارنی به ضمیراندازی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 113-136]

  • فرایند صفت‌های ایستا و نا‌ایستا در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 59-78]

  • فرایند تشخیص تحلیل روایی فرایند تشخیص در چارچوب نشانه – معناشناسی گفتمانی: مطالعۀ موردی "دسته گل" اثر چوبک [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 25-58]

  • فرانقش بررسی محمول های مکانی در زبان فارسی براساس دستور نقش و ارجاع/ رضایی- عظیم دخت [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 107-125]

  • فعل اسنادی بررسی کارکرد فعل‌های «شدن» و «رفتن» در گویش‌های فارسی خراسان [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 167-190]

  • فعل مجهول بررسی کارکرد فعل‌های «شدن» و «رفتن» در گویش‌های فارسی خراسان [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 167-190]

  • فعل وجهی بررسی کارکرد فعل‌های «شدن» و «رفتن» در گویش‌های فارسی خراسان [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 167-190]

ق

  • قلب نحوی تعامل نحو و زبانشناسی اجتماعی: تحلیلی جامعه‌شناختی بر کاربرد چند ساخت نحوی فارسی بر اساس نظریه تنوعات زبانی لباو/رضاپور [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 77-105]

  • قیود تاکید تعامل نحو و زبانشناسی اجتماعی: تحلیلی جامعه‌شناختی بر کاربرد چند ساخت نحوی فارسی بر اساس نظریه تنوعات زبانی لباو/رضاپور [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 77-105]

ک

  • کارکرد توصیف و تحلیل چند واژه مؤدبانه و کارکرد آنها در زبان فارسی در چارچوب نظریه ادب براون و لوینسون- خدایی مقدم/الیاسی/شریفی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 25-53]

  • کاهش بررسی مجاز در زبان فارسی بر مبنای نظریه ی مفاهیم واژگانی و الگوهای شناختی [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 151-176]

  • کتاب پراسپکت دو ارزیابی کلی کتاب "پراسپکت دو" از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 7-32]

  • کلید واژه‌ها: "معنی شناسی شناختی" بررسی طرح و‌اره‌های موجود در ضرب المثل‌های شمال خوزستان در گویش دزفولی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 111-138]

  • کلید واژه‌ها: نمود‌ تکوا‌ژ تصر‌یفی «ی» و کارکرد آن در گذر تاریخی فارسی نو [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 163-179]

  • کمیت‌نما ساخت تعجبی در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 27-51]

  • کمینه‌گرا تبیین اختیاری‌بودن حرکت فعل در جملات پرسشی آری ‌ـ‌ نه در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 191-216]

گ

  • گروه تأکید ساخت تعجبی در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 27-51]

  • گروه معرف ساخت تعجبی در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 27-51]

  • گفتمان محمدرضا پهلوی غیریت‌سازی در گفتمان سیاست خارجی محمدرضا پهلوی-اسدی/ساسانی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 7-24]

  • گویش­های فارسی خراسان بررسی کارکرد فعل‌های «شدن» و «رفتن» در گویش‌های فارسی خراسان [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 167-190]

م

  • مالکیت بررسی مقوله های تصریفی اسم در بلوچی سرحدّی گرنچین [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 79-111]

  • مترادف یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف ؟ [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 105-120]

  • مجاز بررسی مجاز در زبان فارسی بر مبنای نظریه ی مفاهیم واژگانی و الگوهای شناختی [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 151-176]

  • مجاز مقوله‌های شعاعی اندام‌های حوزه سر: بررسی‌ای شناختی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 87-109]

  • محمول صفت‌های ایستا و نا‌ایستا در زبان فارسی [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 59-78]

  • محمول های مکانی بررسی محمول های مکانی در زبان فارسی براساس دستور نقش و ارجاع/ رضایی- عظیم دخت [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 107-125]

  • مدل فهرست اصطلاحی بررسی ارتباط بین پردازش عبارات اصطلاحی با قابلیت نظام شناختی‌اجرایی و پردازش معناشناختی در بیماران آلزایمر فارسی‌زبان* [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 7-25]

  • مشخصة [اصل فرافکنی گسترده] تبیین اختیاری‌بودن حرکت فعل در جملات پرسشی آری ‌ـ‌ نه در زبان فارسی: رویکردی کمینه‌گرا [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 191-216]

  • معادله ی بوزیمان تحلیل سبک شناسی آماری بخشی از رساله ی «التوابع والزوابع» ابن شهید ورساله ی «الغفران» معرّی بر اساس معادله ی بوزیمان صدقی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 127-146]

  • معرفگی بررسی مقوله های تصریفی اسم در بلوچی سرحدّی گرنچین [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 79-111]

  • معنی شناسی شناختی بررسی مجاز در زبان فارسی بر مبنای نظریه ی مفاهیم واژگانی و الگوهای شناختی [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 151-176]

  • مقاییس اللغه اشتقاق اکبر در العین و مقاییس اللغه [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 139-161]

  • مقوله‌بندی مقوله‌های شعاعی اندام‌های حوزه سر: بررسی‌ای شناختی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 87-109]

  • مقوله‌شعاعی مقوله‌های شعاعی اندام‌های حوزه سر: بررسی‌ای شناختی [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 87-109]

  • منحنی های آهنگ درک منحنی های آهنگ در بیماران فارسی زبان مبتلا به زبان پریشی بروکا- رستمی/ آهنگر/ ساسان نژاد/میکده [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 55-76]

ن

  • نثر معاصر تحلیل روایی فرایند تشخیص در چارچوب نشانه – معناشناسی گفتمانی: مطالعۀ موردی "دسته گل" اثر چوبک [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 25-58]

  • نشانه-معناشناسی گفتمانی تحلیل روایی فرایند تشخیص در چارچوب نشانه – معناشناسی گفتمانی: مطالعۀ موردی "دسته گل" اثر چوبک [دوره 9، شماره 25، 1396، صفحه 25-58]

  • نظام شناختی‌اجرایی بررسی ارتباط بین پردازش عبارات اصطلاحی با قابلیت نظام شناختی‌اجرایی و پردازش معناشناختی در بیماران آلزایمر فارسی‌زبان* [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 7-25]

  • نظریه ی مفاهیم واژگانی و الگوهای شناختی بررسی مجاز در زبان فارسی بر مبنای نظریه ی مفاهیم واژگانی و الگوهای شناختی [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 151-176]

  • نوا پریشی درک منحنی های آهنگ در بیماران فارسی زبان مبتلا به زبان پریشی بروکا- رستمی/ آهنگر/ ساسان نژاد/میکده [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 55-76]

و

  • واژگان تأثیر ترکیب نمودهای مختلف توجه‌به‌صورت بر یادگیری واژگان انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 53-78]

  • وجه تکوا‌ژ تصر‌یفی «ی» و کارکرد آن در گذر تاریخی فارسی نو [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 163-179]

  • وجه التزامی تکوا‌ژ تصر‌یفی «ی» و کارکرد آن در گذر تاریخی فارسی نو [دوره 9، شماره 24، 1396، صفحه 163-179]

  • وجهه توصیف و تحلیل چند واژه مؤدبانه و کارکرد آنها در زبان فارسی در چارچوب نظریه ادب براون و لوینسون- خدایی مقدم/الیاسی/شریفی [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 25-53]

ی

  • یادگیری تفاوت‌های تاثیرگذاری سطوح پردازش لغت در پردازش اسم و فعل در زبان دوم و اهمیت آن در آموزش زبان انگلیسی طبسی مفرد/غفارثمر/اکبری [دوره 9، شماره 22، 1396، صفحه 147-162]

  • یادگیری واژگان زبان دوم یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف ؟ [دوره 9، شماره 23، 1396، صفحه 105-120]